Vette Range

Brabus Range RoverSTARTECH introduceert op de autoshow van Geneve een uitbreidingsprogramma voor de nieuwe Range Rover. STARTECH is onderdeel van de BRABUS Group. En dat is te zien ook. De aanpassingen zijn niet bepaald subtiel te noemen.

Zo is er een compleet nieuwe voorbumper met LED lampen. Ook een achterbumper met geïntegreerde diffuser met opvallende uitlaateindstukken zit in het programma. Opvallend hierbij is dat de montage van een elektrisch bedienbare trekhaak hierdoor niet gehinderd wordt. De eindstukken werken met de standaard uitlaat of met de STARTECH roestvrij stalen sportuitlaat. Met een knop in het interieur kan het geluid zacht of hard worden gesteld. Dat werkt natuurlijk in combinatie met de supercharged V8, voor de diesel is zoiets onzinnig.

Het spreekt voor zich dat dikke velgen een must zijn. De STARTECH 22-inch lichtmetalen velgen zijn beschikbaar in Monostar IV uitvoering met vijf spaken of Monostar R design met zwart en gepolijste accenten. Beide 10Jx22 velgen zijn voorzien van 295/35 R 22 banden.

Maar ook voor elektronische aanpassingen draait de firma de hand niet om. Zodoende ligt de Range 30 millimeter lager. De STARTECH module zorgt niet alleen voor een stoerder uiterlijk, maar ook voor een zekerder weggedrag bij hoge snelheden. Bij stationair draaien of in off-road modus behoudt het voertuig de standaard hoogte.

Motor
Klaarblijkelijk vond het STARTECH motorteam het nodig te sleutelen aan de 3.0 liter TDV6 dieselmotor. Een nieuwe kit, bestaande uit een controlemodule, kan in een uur gemonteerd worden. Hij zorgt voor een stijging van het vermogen van 258 naar 300 pk en een koppelstijging van 600 Nm naar 685 Nm. De sprint naar 100 verloopt nu in 7,3 seconden.
Een tuningprogramma voor de 4,4 liter V8 turbodiesel is in ontwikkeling.

Brabus Range Rover interieurSTARTECH werkt ook aan de binnenzijde van de voertuigen. In een eigen shop worden andere stoelen of bekledingen gemaakt. Alles natuurlijk in het fijnste leer of Alcantara en naar uw smaak.

Bijzonder zijn opklaptafeltjes achter de voorstoelen, waaraan meneer de directeur kan werken.