Nissan QASHQAI en Nissan X-TRAIL concepts

Nissan QASHQAI Premium Concept en Nissan X-TRAIL Premium ConceptNissan toont op de Autosalon van Genève twee indrukwekkende studiemodellen op basis van de succesvolle QASHQAI en X-TRAIL. Twee concepten die aantonen hoe een dynamischer en meer premium design beide Crossovers in de toekomst nog aantrekkelijker kunnen maken.

De QASHQAI Premium Concept is ontworpen door Nissan Design Europe (NDE) in Londen, terwijl het design van de X-TRAIL Premium Concept onder verantwoordelijkheid van Nissans Global Design Centre (GDC) in Japan is vormgegeven.

Crossovers spelen een essentiële rol in de groei van Nissan in Europa. Met deze twee Premium Concepts toont Nissan zijn streven om zijn aandeel in dit segment van de markt uit te breiden door de klanten nog meer diversiteit te bieden.

Door gebruik te maken van geavanceerde materialen weet Nissan het bijzondere design te benadrukken. Beide modellen bieden een frisse kijk een premium Nissan Crossover. Met hun unieke design spreken ze elk een eigen doelgroep aan. De QASHQAI is ontworpen voor wat Nissan de ‘Premium Urbanite’ noemt. Mensen die liefhebber zijn van een weekend vol culturele activiteiten in Europese steden als Genève, Parijs of Rome. De X-TRAIL Premium Concept is bedoeld voor de ‘Premium Adventurist’, die de voorkeur geeft aan avontuurlijke activiteiten in bijvoorbeeld de Alpen of Pyreneeën.

Beide Nissans zijn gespoten in een kleurrijk palet. Zwart en wit hebben een krachtige aantrekkingskracht en contrasteren perfect bij de goud-koperen elementen. Die voegen elegantie en warmte toe aan het ontwerp.

Nissan QASHQAI Premium Concept

Nissan QASHQAI Premium ConceptMatzwart vormt de dominante hoofdkleur van de QASHQAI Premium Concept en zorgt ervoor dat design, kleur en materialen perfect in elkaar opgaan. Goud-koperen elementen op de wielkasten, raamomlijsting, koplampunits en dakrails accentueren het lijnenspel van de QASHQAI. Ze vormen bovendien een mooi contrast met de matzwarte carrosserie, de koolstofvezel details en 20-inch wielen. Opnieuw gestileerde bumpers en zijskirts voegen een sportieve touch aan het geheel toe. De ‘V-motion’ grille is extra benadrukt en geeft de voorzijde extra kracht.

In het interieur maakt Nissan gebruikt van zijdezacht witkleurig Nappa lederen bekleding dat normaal alleen in luxueuze auto’s te vinden is. De kwaliteit wordt verder benadrukt door gebruik te maken van koolstofvezel met goud-koperkleurig weefsel erin verwerkt. Het is toegepast op diverse plaatsen in het interieur. Het stuurwiel en de versnellingspook hebben zwart satijnchromen en in hoogglans zwart gespoten verfraaiingen.

Nissan X-TRAIL Premium Concept

Nissan QASHQAI Premium Concept en Nissan X-TRAIL Premium ConceptDe X-TRAIL Premium Concept heeft een matwitte lak als hoofdkleur. De motorkap en het dak zijn voorzien van matzwart koolstofvezel, dat de auto een premium uitstraling geeft. De witte en zwarte elementen benadrukken het lijnenspel van de X-TRAIL dat start bij de ‘V-motion’ grille en via de motorkap naar de achterzijde loopt. Het design onderstreept het ‘go-anywhere’-karakter. De premium goud-koperen kleur op de zijskirts vormt sluit perfect aan op de 20-inch wielen. In hoogglans zwart gespoten elementen geven de X-TRAIL een nog avontuurlijker karakter.

De stoelen zijn afgewerkt met hoogwaardige ledersoorten, waaronder bruinkleurig leder met ‘cloud effect’ voor de hoofdsteunen en zijkanten van het zitvlak. Nissan gebruikt Ultrasuede® voor de bekleding van de achterzijde en het zitvlak. Voor de afwerking van het dashboard en de deurpanelen is gekozen voor zwart koolstofvezel en donker matchroom, waardoor het interieur een sportieve aantrekkingskracht krijgt.

Door nauwe samenwerking tussen Nissan Design Europe (NDE) in Londen en Nissans Global Design Centre (GDC) in Japan etaleren beide studies het potentieel van personaliseren in het Crossover-segment. Het resultaat is verbluffend: een sprankelende mix van premium details en dynamische elementen.

Mamoru Aoki, Executive Design Director van Nissan Motor Co. Ltd: “Als de pionier in dit segment blijft Nissan de grenzen verleggen door nieuwe creatieve oplossingen te ontwikkelen. Zo kunnen we op een nog hoger niveau aan de wensen van onze klanten voldoen.”