Land Rover All-Terrain Progress Control

Land Rover Range Rover met ATPCLand Rover heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de Range Rover en Range Rover Sport. Eén daarvan is het nieuwe All-Terrain Progress Control systeem. Met deze technologie wordt het mogelijk dat het voertuig een constante snelheid in het terrein aanhoudt, en dat onder alle omstandigheden en zonder dat de chauffeur er iets aan hoeft te doen.

De bedoeling is uiteraard dat de 4×4 met een constante, lage snelheid voortkruipt en nooit tractie verliest. Daardoor kan de berijder zich concentreren op het terrein. APTC werkt zowel vooruit als achteruit en van 1,8 tot 30 km/u. Het systeem is verkrijgbaar op TDV6, SCV6 en V8 Supercharged modellen van de Range Rover en Range Rover Sport. Bij sommige uitvoeringen moet Terrain Response 2 gespecificeerd zijn.

Andere wijzigingen betreffen een Head-Up Display (HUD) dat belangrijke informatie op een gebied van de voorruit projecteert en aanpassingen aan de motoren. De TDV6 had voorheen een dubbele turbo, maar krijgt u een enkele turbocharger met een Low Pressure Exhaust Gas Recirculation systeem. Het vermogen is er met 258 pk en 600 Nm koppel niet minder om geworden. Wel wordt de auto er iets zuiniger van.

Bij de Range Rover Sport SDV6 blijft de bestaande turbo behouden, maar zorgen aanpassingen ervoor dat het vermogen stijgt tot 306 pk en 700Nm. De 3.0 liter V6 met supercharger van de Range Rover en Range Rover Sport SCV6 blijft 340 pk en 450 Nm leveren, maar het verbruik daalt met 1,9%.