BRABUS 850 6.0 Biturbo WIDESTAR: power G 63

Brabus 850 6.0De 850 6.0 Biturbo WIDESTAR is de nieuwe exclusieve power off-roader van BRABUS. Het model is gebaseerd op de Mercedes G 63 en viert zijn wereldpremière op de IAA 2015 in Frankfurt. U zit natuurlijk te wachten op de prestaties, dus daar beginnen we mee. Het vermogen is 850 pk en het maximumkoppel 1.450 Nm. Ondanks een gewicht van 2550 kilogram sprint de auto vanuit stilstand naar 100 km/u in slechts 4 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 260 km/u.

De krachtige BRABUS 850 6.0 Biturbomotor is beschikbaar na een uitgebreide ontwikkelings- en testfase. Deze motor was voorheen alleen beschikbaar in de BRABUS supercars op basis van de CLS-, E-, SL- en S-Klasse.

De cilinderinhoud is verhoogd van 5461 cc tot 5912 cc door het uitboren van de cilinderwanden en het installeren van acht gesmede zuigers met een diameter van 99 mm. Ze zijn verbonden met een gesmede krukas en idem zuigerstangen. Daarnaast worden beide cilinderkoppen geoptimaliseerd voor een betere gasdoorstroming.

Alle randapparatuur wordt opgewaardeerd met BRABUS high-performance componenten. De twee productie turbo’s worden vervangen door grotere turbocompressoren en gewijzigde uitlaatspruitstukken. Bekend van andere BRABUS blokken zijn de Gold Heat Reflection mantels. Mooi, maar tevens verlagen ze de luchttemperatuur.

Ook mooi is een carbon motorkap die in verbinding staat met een speciaal ontwikkeld luchtfilter. Een BRABUS sportuitlaat voltooit het plaatje aan de uitlaatzijde. Dankzij geïntegreerde vlinderkleppen kan de bestuurder kiezen tussen een rauw V8 geluid in sportmodus of een stille thuiskommodus.

6.0 V8
Brabus 850 6.0Zoals gemeld is het opgeboorde blok een V8 met nagenoeg 6 liter inhoud en voorzien van twee grotere turbo’s. Dit resulteert in 625 kW / 850 pk bij een lage 5400 tpm. Een referentiewaarde voor SUV’s, net als het gigantische maximumkoppel van 1.450 Nm, beschikbaar tussen 2500 en 4500 tpm.

Zoals alle BRABUS componenten is deze high-performance motor verzekerd van een garantie van drie jaar tot 100.000 kilometer. De smering wordt verzorgd door technologiepartner MOTUL.

Uiterlijk
Brabus 850 6.0De G-klasse is voorzien van een grotere spoorbreedte dankzij de WIDESTAR body. De opvallend vormgegeven wielkasten voegen 12 centimeter aan de breedte van de auto toe en bieden ruimte bieden voor 23 inch gesmede wielen. Dat zijn de BRABUS Monoblock “Platinum Edition” 11Jx23 wielen. Continental, Pirelli of YOKOHAMA leveren de high-performance banden van het formaat 305/35 R 23.

De BRABUS voorspoiler zit vast aan de productie bumper en bevat nieuwe LED-verlichting. Een extra paneel onder de grille draagt ​​verder bij aan het prestige. Net als de zwart getinte xenon koplampen en LED-dagrijverlichting. De laatste hebben een geïntegreerde richtingaanwijzer waardoor de noodzaak voor de originele knipperlichten bovenop de spatborden vervalt.

De BRABUS 850 WIDESTAR is uitgerust met de innovatieve Ride Control ophanging voor een perfecte mix van comfort en sportieve rijeigenschappen. Dit BRABUS high-tech ophangsysteem is beschikbaar voor alle G-Klasse modellen. Het werd ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner BILSTEIN en beschikt over elektrisch verstelbare schokdempers met twee selecteerbare instellingen.

Brabus 850 6.0De cockpit kan uiteraard worden aangepast aan de wensen van de klant. Het bedrijf beschikt over een eigen interieurafdeling die gebruik maakt van Alcantara en BRABUS Mastik leer. Een op maat multimedia console is geïntegreerd in de transmissietunnel. Hij levert een geïntegreerd laadstation voor een iPhone 6, USB-poorten, 12V stopcontacten en een koelkast voor een drankje op de weg.

BRABUS ontwikkelde ook een speciale console om een ​​15,6-inch LCD-scherm stijlvol in de hemelbekleding integreren. Een W-LAN-router en een 4G-high-speed modem verbinden de ‘bewoners’ met het internet.